Slik lager du bedre innbyggerservice

Slik lager du bedre innbyggerservice

Hvordan kan du lage bedre opplevelser og erfaringer for innbyggerne i din kommune? Aarhus kommune i Danmark viser vei med et vellykket prosjekt.

I Aarhus kommune i Danmark har ny tilgang til bedre innbyggerservice for alvor slått igjennom. I stedet for å legge vekt på hvordan man kan forbedre og effektivisere tradisjonell innbyggerservice, handler det nye prosjektet om å tenke helt nytt rundt begrepet «innbyggerservice».

Aarhus skaper for eksempel genuint gode opplevelser for innbyggerne og bidrar til en serviceopplevelse utover forventningene. Inspirasjonen kommer blant annet fra det private næringsliv hvor man tar i bruk servicedesign og Customer Experience (CX) for å skape entusiasme og fornøyde brukere.

Les mer i artikkelen ”Kærlige skub” giver aarhusianerne bedre borgerservice på Deloitte Danmarks nettside.

Offentlig sektor i Norge

Vil du vite hva Deloitte Norge kan gjøre for å hjelpe din kommune med strategi, omstilling, digitalisering, effektivisering og nytenkning, besøk seksjonen for offentlig sektor på vår nettside eller ta kontakt med oss direkte.

Les også mer på Deloitte Danmarks nettside Public Perspectives.

Skrevet av Deloitte Se alle poster fra denne forfatteren →

Deloitte AS er DTTLs medlemsfirma i Norge. Deloitte er verdens største leverandør av profesjonelle tjenester innen revisjon, rådgivning og advokattjenester.